Sunday, 2 June 2013

sebenarnya saya isteri dia episode 8

Salam n Hai..,

selamat malam uoolls, sori lmbt review happy sngt ber-holiday.. holiday korang mcm mana..? by the way aku mahu ucap tahniah pada izzue islam ngan isteri dia awin nurin yang selamat disatukan, moga berbahagia hingga anak cucu.. memandangkan izzue nhe hero ssid so uools jangan sedih-sedih dan jagan pulak tidak tengok ssid.. hahaha berpa ramai yang kecewa nhee..? tengok gambar izzue kawen kat SINI

bila sampai kat rumah mama, syaf bagi tahu yang dia kena pindah ke terengganu n masa tue jugak muka si firash nampak sedih, sebab mungkin dia takut mahu berrjauhan ngan syaf.. actually masa nhe firash sudah mula sukakan syaf.. sudah syaf bagi tahu mama yang dia kena  pindah firash terus naik ke bilik dan bermonolog sendiri..

mama nasihatkan syaf supaya pegi pujuk firash n syaf pun pegi..
boleh tak aku transfer kerja nhe?
kalau aku kata tak bagi?
betul ke ni?
kau tak dengar ke apa aku cakap? aku rasa dah cukup jelas apa yang aku cakap tadi..
awak cakap tadi 'kalau' maknanya saya ada peluang lagi kan?
hey kau dengar sini aku kata takboleh faham kan, dah la aku nak tidur..

sweet kan dorang nhe, kalau sayang tue cakap je la susah je macam  tue. tak gitu?
lepas tue si syaf sibuk nak minta consider kan apa yang dia mintak tue..

besokynya firash gi mengadap bapak dia dan datuk fakrul tue minta firash praktikal kat pejabat dia, tapi firash tolak.. masa nhe firash panggil bapa dia datuk sebab dia tidak panggil papa dia sakit hati cos tinggal kan dorang tiga beranak macam tue je pastu kawen lain.

kat rumah sewa firash pulak ada konflik dan menyebabkan firash keluar dari rumah tue.. si fikri marah ngan firash sebab zara.. dia kan ada baca diary zara so dia tahu semuanya, zara sukakan firash tapi pada masa yang sama fikri minat ngan zara.

mama rania minta dia goda firash sebabkan firash arshad tue pewaris tunggal  datuk fakrul, n rania pun apa lagi dia kan memang minta ngan si firash tue cuma firash jak yang tak pandang dia..

tetiba jak firash ubah fikiran n bagi syaf transfer gi terengganu tapi bersyarat, syaf tidak boleh selingkuh belakang dia.. hahai selingkuh apa la ku nhe..

sesi perkenlan staf baru pun berlaku, tanpa diduga syaf ngan haqimy satu pejabat. mama terkejut bila dapat tahu firash kena praktikal kat terengganu. kat terengganu firash duduk ngan syaf.

malam tue kan firash gi menympit tidur kat syaf sebab bilik tempat dia tue tiada apa-apa.dia tidur sebelah syaf tapi syaf tidak perasan besok pagi bila syaf bangun dia nampak firash sudah siap mandi kat bilik air bilik dia apa lagi syaf marah lah..

tyme masuk kerja firash tunggu kat ruang menunggu pejabat yang sma ngan syaf bekerja. bila sampai bos firash terkejut bila tengok bos dia tue haqimy n haqimy pulak letakkan si firash nhe bawah syaf.. BERSAMBUNG..

next episod mesti best kan.. apa lah cerita dia mugkinkah si firash kena buli buat kerja ofis atau macm mana..? sama-sama kita nanti kan..


1 comment:

klik tau iklan nie.. tq muahh